maandag 30 april 2018

aasopmaak sessie strand Vluchtenburg zondag 29-04-2018



Hallo vis vrienden,

Eigenlijk was ik niet van plan om nog een keer te gaan vissen dit weekend, maar na een Whatsapp van Arno Arkesteijn om aan te schuiven bij een strandsessie op Vluchtenburg besloot ik toch te gaan met meerdere personen vissen is toch leuker dan alleen, en als je elke keer niet komt dan wordt je op een gegeven moment ook niet meer gevraagd. Er staat een nno-wind van 5 bft met stoten van 7 bft, temperatuur 10 °C, hw HvH 15:20 uur (+ 129 cm), lw 23:26 uur (-58 cm), (± 187 cm), de ene regenbui na de andere. Na Arno begroet te hebben tuig ik m'n hengelstokken op en om 17:20 uur ligt het aas in de Noordzee.

De eerste paar draaien leveren me niets op, overigens heb ik de feeder met een Portugese lijn vlak voor me in het zwin gegooid om te kijken of er wellicht nog een botje wil bijten. De Cobra ligt wat verder weg in eerste instantie met 150 gram geankerd maar dat loopt als snel weg. Met 200 gram geankerd blijft het beter liggen. 18:14 uur levert het me een zeebaarsje op.


Tegelijkertijd vangt Arno in het zwin een botje. Na nog wat verder voortgeploeterd te hebben komt er geen vis meer bij. We besluiten in Paviljoen de Oase nog een hapje te gaan eten maar helaas de keuken is dicht dus het blijft bij een drankje. We verkassen naar Dragon Garden in Monster waar het eten ons prima smaakt. Onder het eten wisselen we tips en visverhalen uit en zo wordt het toch nog een geslaagde vissessie ondanks de minimale vangst.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten