zondag 11 maart 2018

Federatief Kampioenschap zout 2018 tevens voorselectie N.K. 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de Federatiewedstrijd wat tevens de voorselectie is voor het NK te Hoek van Holland. Er staat een zzw-wind van 4 bft, met stoten van 5 bft, temperatuur 10 °C, droog. Hw HvH 08:46 uur (+88 cm), lw 14:57 uur (-60 cm), (± 148 cm). Bij aankomst op de Hoekse watersport vereniging is het een drukte van belang zo'n 220 deelnemers vullen de hele ruimte op. Bij het uitdelen van de kaarten krijg ik steknummer F14 toebedeeld, ergens in de buurt van slag Vlugtenburg  's-Gravenzande. Vak A is voor de Dames, vak B voor de jeugd, C, D, E, F, G, H, en I voor de Heren. We worden keurig met de "platte" kar weer weggebracht en ruim op tijd kan ik m'n spullen optuigen.

Ik start met de 4,5 meter Tronixpro Gobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijntjes afgewisseld met flexi-metalen afhouders, haakje f31\8 gevuld met een zeepier\slik\diepvries tap\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 100 ~ 140 gram. Om 11:00 uur mogen we beginnen.

De eerste draai levert me gelijk een bot op en 11:17 uur staat ie op de foto, maar ook beide buren hebben vis. In ieder geval van de 0 af. Daarna is het "sprokkelen" voor een visje, m'n buurman rechts weet er drie te pakken te krijgen op zo'n 60 meter, als ik het probeer zit er niets aan. 13:18 uur komt er een botje bij, mooi dat geeft weer hoop, ik doe nog mee in de "strijd" want zoveel wordt er niet gevangen om me heen.


Er komt nog een kar langs met "soep van Gre" dat laat ik me niet ontgaan, een lekker warm bakkie tomaten soep met ballen gaat er altijd in.
Het vuil op de lijnen in de vorm van "apenhaar" neemt toe en regelmatig moet ik het eraf plukken. 13:40 uur pak ik van ver nog een schar, verborgen onder een dot apenhaar. Ook m'n molentje draait niet lekker en gaat met de minuut stroever.


Tot 15:00 uur probeer ik nog van alles, maar er komt geen vis meer bij, met drie vissen heb ik het in mijn buurt nog redelijk gedaan. Helaas gaan er in mijn vak 12 deelnemers door naar het NK en ik eindig op de 15e plaats met 3 vissen (64 cm). Volgende keer maar naar nieuwe poging wagen.

De voorlopige uitslagen:

Uitslag Dames: 1e Linda vd Velde 4 vissen (91 cm).

Uitslag Jeugd: Tino Ocke 3 vissen (53 cm).

Uitslag Heren: 1e en 1e overall Rico 't Mannetje 12 vissen (309 cm), 2e Kees Westdorp 14 vissen (300 cm), 3e Pim Troost 12 vissen (287 cm), 4e D. v.d. Meyde 12 vissen (249 cm), 5e Ruud van Noord 9 vissen (227 cm), 6e Wibo Boone 9 vissen (210 cm), 7e Albert Leeuwis 9 vissen (183 cm).

Iedereen gefeliciteerd!

Van Dirk Dierckx en John Duynisveld krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten