maandag 26 februari 2018

2e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 25 Februari 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, er staat een oosten wind van 4 bft met stoten van 6 bft, dalend naar 4 bft met stoten van 4 bft, temperatuur -3 °C, hw HvH 10:10 uur (+96 cm), lw 15:45 uur (-67 cm), (± 163 cm). IJskoud in het begin na 1,5 uur met een licht zonnetje was het goed te doen. In "de Viskeet" krijg ik balletje 7 toebedeeld met 28 man waaronder 4 introducees vertrekken we richting "de Zandmotor", de onderhanden genomen trekker snort met een extra platte kar er achter keurig over het bevroren zand. Complimenten voor Joop van de Velde en Ed van der Vegt, die in hun vrije tijd de motor onder handen hebben genomen. Het resultaat is duidelijk waarneembaar.

Ik start met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje f31\8, gevuld met een zeepier, zager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram ~ 200 gram geankerd. Het is moeilijk in het begin om je aas op de haken te krijgen, m'n vingers bevriezen zodra ik ze uit m'n zakken haal. Maar goed het lukt al duurt het wat langer. Zelf dacht ik dat we om 09:00 uur begonnen waren maar volgens anderen was het bijna een kwartier later, hoe het ook zij het begin is vrij goed, botten en scharren komen er het strand op. Dat belooft wat!

09:32 uur  heb ik een bot aan de haak, mooi 27 cm op de kaart, een goed begin. 09:59 uur een botje. Wel zit er erg veel vuil in het water, bonken riet en gescheurde gedeeltes van uien of aardappel zakken zitten er aan de lijn. Maar wat ik zo hoor is het vrij plaatselijk. Ik vervang m'n spoeltje naar 22\100 mm nylon om geankerd te vissen, zo kan ik de ankers wat makkelijker los trekken dan met 20,5\100 mm nylon.


En daarna zakt het helemaal in, 12:14 uur pak ik er nog een mooie schar bij. Echt veel wordt er niet meer gevangen, slechts een enkel visje, het is weer sprokkelen geblazen. 12:33 uur nog een schar en met 4 vissen doe ik goed mee.


Omdat het bijna tegen 13:00 uur aanloopt doe ik een korte draai van 7 minuten omdat ik nog eenmaal wil inwerpen, bij het binnen draaien om 12:54 uur zie ik iets vreemds kronkelen in de branding, maar is het vuil of is het vis?, het blijkt een hoog zwangere meun te zijn, mooi weer wat centimeters erbij. De laatste draai levert me niets meer op maar met 5 vissen kan ik tevreden zijn, want de meeste hebben minder gevangen.


Uiteindelijk ben ik 2e in het vak en 3e overall, ik ben er blij mee, goed voor een waardebon van €15 van Hengelsport Westland en tevens omdat ik me hiermee onderling geselecteerd heb voor de 1e PKC wedstrijd op 24 Maart te Hoek van Holland.

De kanjerpot wordt gedeeld door Paul van Boheemen en Joop Schildknegt beide vangen een bot van 40 cm. Gefeliciteerd mannen!

De uitslag:

Vak A: 1e Arno Arkestein 6 vissen (139 cm), 2e Willem Louman 5 vissen (124 cm), 3e Paul van Boheemen 4 vissen (120 cm).
Vak B: 1e en 1e overall Teun Moor 6 vissen (150 cm), 2e Jan Groenewegen 4 vissen (108 cm) en 3e Jaimy Posthumus 3 vissen (77 cm). Mannen gefeliciteerd! 


Bij de tombola win ik nog een zak snoep, van Ed krijg ik nog twee plantjes en van Jan een orchidee, waarvoor nogmaals dank.


Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten