zondag 14 januari 2018

Zandmotor aasopmaak sessie zondag 14 Januari 2018


Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik een poging doen om het resterend aas van gisteren op te maken, locatie is dezelfde plek op hetzelfde strand. Als ik aankom bij de "slag" lijkt het wel "Nationale" honden uitlaat dag, van alles loopt er rond dalmatiĆ«rs en gekorfde honden en nu maar hopen dat ze niet mijn kant opgaan, want ze zetten zo hun "geurspoor" over je spullen heen, gelukkig blijft me dit deze sessie bespaard. Er staat een zo-wind van 3bft, temperatuur 4 °C, met een lekker winterzonnetje. 14:05 uur gooi ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijntje, haak f314\6 gevuld met een zeepier, zoute pier, zager of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram. Een kwartiertje later volgt de Grauvell Moonlight, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\8, enz enz.

In het begin gebeurt er weinig, wat voorbijgangers die allerlei vragen hebben over het vissen. Ik heb de tijd en voel me een soort vis ambassadeur dus beantwoord netjes alle vragen. 15:03 uur vang ik m'n eerste visje een wijtingkje, op de onderste haaklijn, de lijn met het blinkertje is genegeerd. 15:23 uur een doubletje wijtingkjes op de Moonlight.


15:52 uur een schar, 15:59 uur een paar tikjes op de top van de Moonlight, bij het binnen draaien volgt er een doublet van bot met een wijtingkje.


16:15 uur een doublet van een schar met een wijtingkje, ook hierbij is de aaslijn met het blinkertje genegeerd. 16:56 uur een wijtingkje.


17:25 uur een paar tikken op de gevlochten lijn, een doublet wijtingkjes, uitgerekend de "trigger aaslijn" met blinkertje is genegeerd. 17:35 uur zie ik nogmaals een tik op de gevlochten lijn en besluit gelijk op te ruimen, er zit een schar aan. Bij het binnen draaien van de laatste hengelstok vang ik nog een wijtingkje.


Met een totaal van 13 vissen, een niet onaardige vangst voor mij, de wijtingkjes overheerste de schar deze dag. Alleen m'n aas is nog niet op, de rest maar inzouten voor de 1e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee volgende week.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten