maandag 8 januari 2018

Strand Ter Heijde zaterdag 06 Januari 2018


Hallo vis vrienden,

Vandaag is het weer eens een mooie dag om de eerste vissessie van 2018 te gaan beleven, er staat een no-wind van 2 bft langzaam oplopend naar 4 bft op het einde van de sessie met stoten van 6 bft, temperatuur 5 °C, lw HvH 10:35 uur (-76 cm), hw 17:48 uur (+145 cm), (± 221 cm). Dit keer besluit ik het te proberen op slag molenpad, recht tegenover "The Coast" beach house. Rond 13:45 uur werp ik met de 4,5 meter K2 Titanium. hoofdlijn 20,5 \100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een zeepier, zager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram maar dat loopt al snel weg en verhoog ik naar 160 gram en\of 160 gram piramide lood. Een kwartiertje later volgt de Grauvell Moonlight met een zelfde uitrusting.

Lang hoef ik niet te wachten want om 14:06 uur draai ik een doublet wijtingkjes het strand op en om 14:31 uur een doublet van wijting en bot. En dat valt me alles mee, na een aantal nachten van lichte nachtvorst is de vis toch niet helemaal verdwenen naar dieper water.


14:43 uur een doublet van wijting en wijtingkje, 14:56 uur een wijtingkje.


15:45 uur een bot, 15:56 uur een botje, met het opkomende water wordt het iets minder met de vangsten.


16:27 uur een zeebaarsje, die zijn tegenwoordig het hele jaar "rond" te vangen, 17:00 uur nog een zeebaarsje.


Hierna begin ik op te ruimen, met 11 vissen toch een niet verwachte leuke sessie. Het nieuwe visjaar is "geopend".

Vis greetz,

Willem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten