maandag 8 januari 2018

JAGRO Bokaal zondag 07 Januari 2018


Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de JAGRO Bokaal, vernoemt naar de veels te vroeg overleden Jan Groot, een vis vriend, die tevens bestuurslid was van Ter Heijde aan Zee en tijdens de wedstrijden regelmatig slaatjes uitdeelde, want van vissen krijg je honger. Vandaar deze in Memoriam wedstrijd, het wedstrijd en tombola geld komt geheel ten goede aan het KWF kankerbestrijding dus dat is sowieso een mooi doel om voor te vissen. In "de Viskeet" krijg ik steknummer 27 toebedeeld, en we worden dit keer met de trekker en "de platte kar" van de Hoekse watersportvereniging weggebracht naar de plaats van bestemming. De trekkers van Ter Heijde worden momenteel gerepareerd, dus hulde voor de mannen van Gerrit van der Akker, anders hadden we moeten lopen. 

Er staat een harde koude ono-wind van 5 bft met stoten van 7 bft, temperatuur 3 °C, lw HvH 11:29 uur (-78 cm), hw 18:45 uur (+137 cm),± 215 cm), wat later breekt er een zonnetje door en wordt het al snel aangenamer. Links van me staat Arno Arkesteijn, bedankt weer voor de foto en kopfoto Arno!


En rechts van me Ivan van der Est. Rond 10:15 uur mogen we beginnen door vuurwerk wat afgeschoten wordt en doen 49 vissers hun best om een visje te verschalken. Maar dat valt nog niet mee. Dit keer ben ik begonnen met de NBS Tornado, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje f31\8, gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 180 gram vliegt door het water als een raket, 180 en 200 gram piramide lood blijft wat beter liggen maar stroomt afentoe ook weg uiteindelijk wordt het 170 ~ 200 gram geankerd vissen.

Hier en daar komt er toch wat vis het strand op en al snel blijkt het merendeel gul (=jonge kabeljauw) te zijn en dat is toch wel enige jaren geleden dat die vanaf het strand te vangen zijn geweest. Ivan vangt nog een tarbotje van 9 cm en een gulletje. 11:50 uur draai ik zelf een gulletje het strand op.


Arno krijgt ze maar niet te pakken, in het laatste uur krijgt ie de slag te pakken en vangt er als nog drie. Nadat m'n hoofdlijn is geknapt door een vastzittend piramide loodje schakel ik over op 22\100 mm nylon net iets makkelijker om het lood door het vastzuigende zand los te trekken. Om Jan te gedenken wordt er nog een "slaatje" uitgedeeld op het strand, Leon bedankt!

14:00 uur is het met een knal weer afgelopen, het stukje zee waar ik m'n vis uit moest halen was helaas te onrustig, op de plekken waar het water wat kalmer was werden leuke gullen en gulletjes gevangen. Terug in "de Viskeet" wordt iedereen nog getrakteerd op de een heerlijk bakkie warme erwten soep en een broodje warme halve rookworst. Bedankt Ellie! Bij de tombola win ik nog een weegschaal en van Ed van Zanten krijg ik nog twee plantjes waarvoor nogmaals dank. Tevens krijgt iedereen nog een kip mee.


Van Rene Olsthoorn krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

De kanjerpot gaat naar Bert Heukels met een gul van 49 cm. Bert gefeliciteerd.

Winnaar van de JAGRO Bokaal is Arjan van Velzen 1e en 1e overall met 12 vissen (359 cm), Jan Dibbets 10 vissen (329 cm) en 3e Ed van der Vegt 10 vissen (315 cm). Mannen gefeliciteerd!


Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten