zondag 24 december 2017

Zandmotor sessie zaterdag 23 December 2017


Hallo vis vrienden,

Vandaag nog maar eens korte sessie op "de Zandmotor", de komende dagen gaat het hard waaien en alleen deze dag ziet er nog redelijk uit qua weersomstandigheden. Er staat een wzw-wind van 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 9 °C, lw HvH 10:54 uur (-66 cm), hw 17:56 uur (+ 125 cm), (± 191 cm). lichte miezer regen. 15:10 uur werp ik met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje ls5013\f6, gevuld met een zeepier, oude zager of een combinatie hiervan, tommy lood 140 ~ 160 gram een kwartiertje later volgt de 4,5 meter Grauvell Vertix Moonlight, met een zelfde hoofdlijn, etc etc. 

15:39 uur draai ik een bot het strand op,  15:55 uur volgt er een tweede.


Als het water op begint te komen begint het harder te stromen en verhoog ik het lood naar 180 gram piramide lood en 170 gram geankerd. 16:17 uur levert me dat een zeebaarsje op, gevolgd door een gulletje om 17:08 uur.


Ook zit er meer en meer "apenhaar" op de lijn waardoor op een van de hengelstokken de lijn knapt, geluk bij een ongeluk, wat later vang ik hem weer terug met de andere hengelstok. In de schemering probeer ik m'n waka waka power lamp met zonneverlichting uit. Een goede manier om "groen" bezig te zijn. 


Met 25 lumen nog een aardige dot licht, op die manier is het makkelijk aanazen (= nieuw aas op de haaklijn zetten). 17:40 uur zit er nog een doublet wijtingkjes aan de haken, en daarna ruim ik op en vertrek naar huis.


Toch nog even frisse zeelucht opgesnoven en wat gevangen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten