zondag 10 september 2017

Zandmotor vissessie vrijdag 08 September 2017



Hallo vis vrienden,

Zuid West is de wind vandaag, volgens windguru model GFS 27 km takkeweer met een windkracht van 6 bft, maar volgens het WRF 9 km model  afnemend naar 5 bft, achter de geraniums zitten kan altijd later nog, dus ik besluit er een vissessie aan te wagen. Als ik aan kom op "de Zandmotor" om 16:15 uur is het droog en valt het erg mee met de wind. Snel m'n spullen klaarmaken en even later ligt de K2 Titanium met een beaasde onderlijn erin, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\8 ~ ls5013f\6, gevuld met een pier, zager, slik of een combinatie hiervan tommy lood ~ 150 gram, geankerd lood 150 gram ~ piramidelood 180 gram.
Een kwartiertje later volg de 4,5 meter Tubertini feeder met een 22\100 mm nylon hoofddraad en voor de rest een zelfde uitrusting.

Lang duurt het niet voordat het weer omslaat in plaats van dat het beter wordt neemt de wind toe naar 6 bft met stoten van 7 bft en later in de sessie gaat het heel even naar 7 bft met stoten van 8 bft, hw HvH  17:09 uur (+130 cm), lw 22:09 uur (-73 cm), (± 203 cm). Heftige regenbuien komen nu los, ik probeer nog m'n Beach shelter op te zetten maar dat is een hopeloze zaak, zodra de pinnen in het zand zitten blaast de wind er tegen aan en vliegt de shelter de lucht in. Dan maar niet. Een klein parapluutje met m'n viskist op het handvat biedt enigszins uitkomst, kan ik in ieder geval droog aanazen.

16:58 uur draai ik een zeebaarsje het strand op, groot is ie niet, maar vis is vis.



Wat me opvalt is dat er bijna geen apenhaar meer op de lijnen zit, waarschijnlijk door de stroming en harde wind is het apenhaar veld uit elkaar geslagen, slechts een enkel plukje nog maar, toch nog een meevaller.

17:25 uur volgt er nog een tweede baarsje.



Maar de gehoopte "maatse" (= gelijk of boven de 42 cm) blijft uit. 20:15 uur  ruim ik op en vertrek naar huis, toch nog even geprobeerd. Niet geschoten is altijd mis, toch?

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten