zondag 17 september 2017

Zandmotor strandvissessie vrijdag 15 September 2017



Hallo vis vrienden,

Eindelijk weer eens acceptabel visweer na al dat windgeweld, er staat een w-wind van 4 bft, 15 °C, met in het begin van de sessie een enkele regendruppel daarna droog en zonnig. Hw HvH 10:55 uur (+90 cm), lw 16:35 uur (-46 cm), (± 136 cm). Rond 10:45 uur werp ik in met de 4,5 meter NBS Tornado, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen, haakje f31\8 gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, piramidelood 180 gram. Een kwartiertje later volgt de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, en voor de rest een zelfde uitrusting.

Lang hoef ik niet te wachten, na een lichte rammel op de top draai ik om 11:08 uur een zeebaarsje het strand op. 13:10 uur volgt er een tweede. Af en toe zit er wat apenhaar op de lijnen, maar het is te doen.



Als ik op het afgeslagen talud naar m'n hengels loop te turen zie ik plotsklaps om 13:35 uur een echte zeebaars aanbeet op de Moonlight, heftig zwiepende bewegingen van de hengel registreren een krachtige zeebaars die ervandoor wil gaan. Ik spurt er naar toe en voorzichtig draai ik binnen, hij geeft mooi weerstand en vlak bij het strand moet ik hem uit laten drillen, moe gestreden glijd hij met een golf mee het strand op een mooie dikke van 41 wedstrijdcentimeters. Dan duurt het even maar om 14:22 uur vang ik een doublet van een bot met een tarbot.



Mooie vissen zijn dat toch, die tarbotten. 14:34 uur weer een leuk baarsje. 14:51 uur een doublet van zeebaarsjes.



15:02 uur een zeebaarsje, 15:43 uur een zeebaarsje.



16:03 uur een zeebaarsje, 16:07 uur een doublet zeebaarsje. En het gaat best lekker met vangen, zo met afgaand water.



16:20 uur een bot, 16:32 uur een zeebaarsje.



16:43 uur een zeebaarsje, 17:22 uur een zeebaarsje.



17:38 uur een zeebaarsje, 17:52 uur een zeebaarsje.



18:00 uur ruim ik op, bij het binnen draaien van de laatste hengelstok zit er nog een doublet zeebaarsjes aan.



Leuke sessie zo, morgen maar weer een keer.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten