woensdag 6 september 2017

Zandmotor aasopmaak sessie dinsdag 05 September 2017



Hallo vis vrienden,

Een zuidwesten wind vandaag, ideaal voor een aasopmaak sessie vanaf "de Zandmotor", 4 bft met stoten van 5 bft langzaam draaiend naar 5 bft wzw met stoten van 6 bft, met een enkele regendruppel. Hw HvH 15:30 uur (+116 cm), lw 20:35 uur (-61 cm), (± 177 cm), temperatuur 19 °C. Om 16:45 uur werp ik in met de 4,5 meter nbs tornado, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen haakje f31\8, gevuld met een pier, slik, zager of een combinatie hiervan tommy lood 150 ~ 160 gram. Een kwartiertje later volgt de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, voor de rest een zelfde uitrusting.

Als ik om 17:07 uur voor aas controle de nbs tornado hengelstok binnen draai voel ik even twee lichte tikjes alsof ik over zandribbels heen ga, maar bijna bij de kant begint de top opeens te krommen, en na een paar flinke doorbuigers, dril ik de vis uit en sleep een leuke zeebaars het strand op, net niet aan de wettelijke maat van 42 cm dus hij zwemt weer vrij en blij de Noordzee in. 17:32 uur krijg ik "beet" op de feeder een doublet dient zich aan van een zeebaarsje met een bot, zou het dan eindelijk wat worden met de vangsten vanaf het strand?



Nou niet echt, want met het afgaande water neemt het "apenhaar" toe, ook vang ik ditmaal veel meer krabbetjes als anders. 19:29 uur zit er weer een zeebaarsje aan samen met een krab, een grotere ditmaal.



Ik blijf het proberen tot 21:00 uur en dan ruim ik op en vertrek naar huis, toch ff lekker uitgewaaid met mijn kop in de wind.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten