zondag 17 september 2017

Nogmaals een Zandmotor strandvissessie zaterdag 16 September 2017



En ja daar gaan we weer, gisteren ging het "lekker" maar zou het vandaag ook zo zijn? Er staat een wzw-wind van 2 bft met stoten van 3 bft, temperatuur 14 °C, met een druiligere regen, af en toe droog en op het einde van de sessie een fikse regenbui. Hw HvH 12:14 uur (+89 cm), lw 17:44 uur (-47 cm), (± 136 cm). Dezelfde hengelstokken als gisteren met een zelfde uitrusting ook, behalve het lood dan, 160 gram piramidelood is genoeg dit keer en naarmate het water lager wordt blijft 150 gram tommy lood ook goed liggen.

Dit keer start ik iets later, omdat de meeste aanbeten pas bij afgaand water kwamen. Zul je altijd zien dat het nu net weer even anders is. Veel apenhaar in het begin van de sessie, later verdwijnt het meeste. 13:30 uur werp ik in en 13:52 uur draai ik m'n eerste zeebaarsje eruit, een mooie, net niet aan de wettelijke maat maar dat maakt niet uit, het gaat om het plezier wat je eraan beleeft. 14:11 uur volgt er een doublet.



14:40 uur nogmaals een zeebaarsje, het begint langer te duren voordat ik een aanbeet krijg. Als ik over schakel op ultra korte lijnen om verder weg te werpen komt er om 16:28 uur nog een zeebaarsje bij.



16:46 uur een bot en 17:04 uur nog een bot. Heel even steekt er een windvlaag op en net als ik in wil werpen zie ik m'n nieuwe plu de lucht in vliegen, de pinnen zijn het zand uitgetrokken en steeds omkantelend en verder hobbelend over het zand loop ik als komedie capers er achteraan. Gelukkig komt ie tot stilstand bij een afgeslagen rand van "de Zandmotor" en net op tijd kan ik hem pakken. Pff, ik heb m'n loop training ook weer gehad :-).



En daarna lijkt het uitgestorven, tot 19:30 uur blijf ik het proberen maar er komt niets meer bij. Er was nog 1 visje dat probeerde droog te zwemmen, maar jammerlijk faalde.



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten