woensdag 30 augustus 2017

Zandmotor vissesie maandag 28 Augustus 2017



Hallo vis vrienden,

Een aasopmaak sessie vanaf "de Zandmotor "gaat het vandaag worden, ondanks de koelelementen en het regelmatig verwisselen van de krantjes waar het aas in zit, is de kwaliteit sterk achteruit gegaan. Weg gooien is zonde dus proberen maar, veel verwacht ik er niet van want het zeetje is vlak en er staat maar weinig stroming. Er staat een nnw-wind van 2 bft draaiend naar ono, temperatuur 24 °C, zonnig en droog. Lw 13:30 uur (- 43 cm), hw 20:15 uur (+ 111 cm), (± 154 cm). Rond 16:30 uur gooi ik in met de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje f31\12 ~ f31\8 gevuld met een zeepier, slik, zager of een combinatie hiervan tommy lood 100 gram ~ piramide lood 180 gram. Een kwartiertje later volgt de 4,5 meter NBS Tornado, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met voor de rest een zelfde uitrusting.

Veel gebeurd er niet, af en toe moet ik wat apenhaar van de lijn afplukken of het aas vervangen vanwege een lege haak. 18:21 uur begint de feeder die onder de kant ligt plotsklaps te tikken, mooi! Bij het binnen draaien komt er een zeebaarsje het strand op.



De NBS hengelstok die wat verder ligt geeft nog geen reactie. Maar goed het weer is lekker, ik heb inmiddels m'n zwembroek aangetrokken en sta al pootje badend te vissen, er zijn mindere dingen in het leven. 19:29 uur krijg ik nogmaals leven op de feeder en komt er weer een zeebaarsje het strand op.



Eenmaal denk ik nog een aanbeet te kunnen verzilveren maar er zit niets aan. Rond 20:50 uur ruim ik op en vertrek naar huis. Met 2 vissen deze periode niet eens zo slecht, ik had ze graag gehad de laatste wedstrijd op de Maasvlakte 2.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten